torsdag 31 juli 2008

Vad göra idag

Ska just dricka en morgonlatte som är ett måste för att jag ska fungera, eller rättare sagt, det är dagens höjdpunkt, annars finns inget bra med att man måste stiga upp fast man är trött.

Sambon väckte mej & ville att jag skulle gå & se hur det var med Árvakur, han hade inte sett honom, men lilla Árvakur låg & vilade mot nedersta stängseltråden.
Det är lite oroväckande men jag vågar inte ha på el i stängslet ännu ifall han skulle fastna, han är lite vinglig.

Jag har som tur är, grannar som lär höra av sig om hästarna är på fri fot.
Det brukar de göra..

Idag ska vi åka till pite havssbad & vara där några timmar, vill bada men får se hur modig jag är.
Egentligen hade det varit roligt att gå på stan & inhandla lite nya kläder men det får bli en annan dag, kanske i helg.
Måste göra en ny hage till Dimma oxå, hon har inte kvar gräs i den nuvarande hagen men jag får helt enkelt göra det senare, hon får gå i "bantarhagen" & nöja sig med lusernhack idag.

Hon behöver gå ner i vikt lite, hon har varit tjock sedan jag köpte henne & tyvärr har jag inte ens haft tiden att motionera henne, & nu är hon till salu  pga min akuta tidsbrist samt att vi bor i ett för dåligt område för en eksemhäst.
Vi har extremt mkt knott här så vi har själva inte ens unnat vara utomhus i sommar, varje dag när jag ska ut på min joggingtur måste jag ha en extra långärmad med bara för att ha ngt att vifta bort bromsar med.
Det är illa.

Det är oxå därför det är aningen oroväckande att jag ska tävla om några helger, har inte ens kunnat träna min tävlingshäst Gandur pga alla insekter.

Nej nu ska jag hämta min latte & göra mej iordning!

Inga kommentarer: